Call of Duty byla vždy o více než jen střílení nepřátel nebo zabírání cílů

Série Call of Duty je základním kamenem stříleček z pohledu první osoby již více než dvě desetiletí. Od bojišť druhé světové války až po futuristické konflikty blízké budoucnosti, CoD bylo vždy plné překvapení. Skrytá tajemství, kývnutí na jiné hry, mýtická setkání a tajemná velikonoční vajíčka dělají z této série víc než jen střílečku; stává se pohlcujícím světem pokrytým hlubokou tradicí. Pro ty, kteří s touto franšízou začínají, zůstává mnoho z těchto tajemství skryto, ale pro veterány jsou tato překvapení součástí toho, co dělá Call of Duty ikonickým. Níže se ponoříme do některých nejzajímavějších mýtů, velikonočních vajíček a legend napříč franšízou Call of Duty – tajemství, o kterých mohou vědět jen ti nejoddanější hráči.

1. Tajemný medvídek: Všudypřítomný strážce

Každý, kdo strávil dostatek času hraním režimu Zombies, bude znát Teddy Bear – poněkud strašidelnou plyšovou hračku, která hraje překvapivě konzistentní roli v celé franšíze. Téměř v každém pokračování CoD s oblíbeným režimem Zombies je Teddy Bear symbolem nepředvídatelnosti. V „Call of Duty: World at War“ až po „Black Ops Cold War“ lze Teddy Bear nalézt na různých místech, často se objevuje jako součást nechvalně známého Mystery Box, čímž účinně ukončuje hráčovu schopnost kreslit nový zbraň, dokud se krabice nepohne.

Původ medvídka je ale mnohem záhadnější, než se zdá. Podle různých vývojářských nápověd a fanouškovských teorií je Teddy Bear odkazem na tragickou minulost Samanthy Maxis, ústřední postavy v příběhu Zombies. Samantha, která měla zvláštní vztah ke svému plyšovému medvídkovi, byla vražena do temného éteru a medvěd je často vnímán jako reprezentace její ztracené nevinnosti. Pro zkušené hráče se Teddy Bear rozrostl ze svérázného herního prvku na symbol složité a někdy temné tradice režimu Zombies.

2. The Ghosts of Vacant: Strašidelný zážitek

Mapa „Vacant“ z „Call of Duty 4: Modern Warfare“ a její remasterované verze v sobě nesou děsivé tajemství, které možná nezažili ani někteří dlouholetí hráči. Při hraní tohoto opuštěného kancelářského komplexu v offline nebo soukromém zápase hráči někdy hlásí, že slyší podivné, nevysvětlitelné zvuky. Šepot, kroky a dokonce i strašidelné hlasy se rozléhají prázdnými sály Vacant, zvláště v potemnělých místnostech.

Zatímco někteří hráči zpočátku považovali tyto zvuky za pouhé závady, jiní se domnívali, že jde o zbytky vojáků, kteří zahynuli během původní mise kampaně. Ačkoli Infinity Ward nikdy oficiálně nepotvrdilo tyto strašidelné události, znepokojivá atmosféra a nevysvětlitelné zvuky vedly mnohé k přesvědčení, že Vacant je jednou ze strašidelných map vesmíru Call of Duty.

3. Tajná píseň Nacht der Untoten

Call of Duty byla vždy o více než zabírání cílů

Nacht der Untoten je místo, kde to pro ságu Zombies všechno začalo – jen malý bunkr, omezené možnosti zbraní a nekonečné vlny nemrtvých. Někteří hráči možná nevědí, že Nacht der Untoten skrývá i hudební velikonoční vajíčko. Ve hře „World at War“ mohou hráči vystřelením sady výbušných sudů umístěných po mapě spustit skrytou hudební stopu, která přidává na děsivé atmosféře. Hudbu – náležitě strašidelnou – složil Kevin Sherwood, jehož dílo se stalo charakteristickým prvkem zážitku Zombies.

Zkušení hráči strávili nespočet hodin odhalováním těchto hudebních velikonočních vajíček na různých mapách zombie. Tyto písně, často obsahující záhadné texty spojené s příběhem, se staly ochrannou známkou zážitku Zombies, přičemž hráči dychtivě hledají skrytou melodii každé nové mapy.

4. The Tower of Babble: Complex Storytelling in Zombies

Velikonoční vajíčko „Tower of Babble“ je dokonalým příkladem toho, jak složitý může být příběh o zombie. V „Call of Duty: Black Ops II“ režim TranZit představil jednu z nejspletitějších velikonočních vajíček doposud. Hráči museli následovat řadu obskurních kroků zahrnujících stavbu turbíny, aktivaci pylonových světel a dokonce se rozhodnout, kterou stranu probíhajícího příběhu chtějí podpořit – Dr. Maxis nebo Richtofen. Toto velikonoční vajíčko vyžadovalo rozsáhlou týmovou práci, přičemž každý hráč prováděl specifické akce v přesných časech.

Co udělalo „Tower of Babble“ tak nezapomenutelným, byla jeho složitost a příběhové důsledky. Zkušení hráči si užili výzvu odemknout lore o konfliktu mezi Maxisem a Richtofenem – dvěma postavami, které manipulovaly události ze zákulisí. Úspěšné dokončení velikonočního vajíčka poskytlo nejen pocit úspěchu, ale také pomohlo hráčům prohloubit pochopení probíhajícího příběhu Aether.

5. Mýtus o obřím žralokovi v přízracích

„Call of Duty: Ghosts“ nemusí být nejoblíbenějším dílem této franšízy, ale rozhodně má svůj podíl na záhadách. Jeden takový mýtus se točil kolem obrovského žraloka, kterého bylo možné vidět na mapě pro více hráčů „Fog“. Tato konkrétní mapa byla již dobře známá svým velikonočním vajíčkem, které umožňovalo hráčům proměnit se v Michaela Myerse, nechvalně známého slasher padoucha. Obrovský žralok byl však daleko nepolapitelnější.

Podle některých hráčů by po dokončení specifické sady akcí – podobně jako u mnoha obskurních velikonočních vajíček – z jezera na okraji mapy vyskočil obrovský žralok a zaútočil na vše, co mu stálo v cestě. Ačkoli nikdy neexistoval žádný definitivní důkaz o tomto velikonočním vejci kromě rozmazaných snímků obrazovky, mýtus o žralokovi „Ghosts“ přetrvává v komunitách CoD roky a hráče láká možností, že tam venku stále existuje něco, co čeká na objevení.

6. Nuketown: Hodiny a skrytá tajemství

Call of Duty Ghosts nemusí být nejoblíbenějším dílem této franšízy

Mapa Nuketown je ikonickým symbolem série „Black Ops“. Jasná estetika 50. let a akce na blízko z něj udělaly okamžitou klasiku. Nuketown však skrývá fascinující velikonoční vajíčko, které je dostupné pouze s trochou přesnosti. V několika verzích Nuketownu, včetně „Black Ops“ a „Black Ops II“, sestřelení všech hlav manekýnů ve stanoveném časovém limitu (obvykle pod dvě minuty) spustí něco neočekávaného.

Ve hře „Black Ops II“ splnění tohoto úkolu promění obrazovku Nuketown v hratelnou konzoli Atari, která hráčům umožní vychutnat si retro hry přímo uprostřed chaosu. Toto velikonoční vajíčko je nostalgickým kývnutím na herní historii a pro ty, kterým se podaří dokončit náročný úkol sestřelit všechny hlavy figurín, je to zábavný způsob, jak si odpočinout od nepřetržité akce. Zkušení hráči vědí, že výzva Nuketown manekýn je rituálem, který odměňuje jak dovednost, tak lásku k velikonočním vejcím.

7. Soap’s Grave: Honoring a Fallen Hero

V „Call of Duty: Modern Warfare (2019)“ fanoušci dychtivě viděli, jak Infinity Ward restartuje milovanou sérii. Ačkoli nový příběh obsahoval mnoho známých postav, jeden detail upoutal pozornost zkušených hráčů. V kampani „Hometown“ mohou hráči najít malý hrob označený jménem „MacTavish“ – jemný odkaz na ikonickou postavu „Soap“ MacTavish z původní trilogie Modern Warfare.

Toto velikonoční vajíčko slouží jako hořkosladké přikývnutí jedné z nejoblíbenějších postav seriálu. Pro veterány, kteří zažili Soapovu cestu od nováčka k hrdinovi, který přinesl nejvyšší oběť, je tento odkaz emocionálním připomenutím důležitosti postavy pro seriál. Právě takové momenty ukazují, jak hluboce je franšíza spojena s její historií.

8. UFO v Infinite Warfare’s Zombies

„Call of Duty: Infinite Warfare“ možná nebyl oblíbený u všech, ale jeho režim Zombies, konkrétně mapa „Zombies in Spaceland“, určitě zanechal dojem. Jedno z nejzábavnějších velikonočních vajíček zahrnuje UFO, které lze vidět létat nad mapou. Sledováním série kroků, které zahrnují aktivaci pastí, sbírání duší UFO a jejich krmení do portálu, mohou hráči nakonec být svědky UFO přibližujících se po parku.

Toto velikonoční vajíčko bylo obzvláště zábavné pro svou naprostou absurditu – velká část „Zombies in Spaceland“ je milostný dopis sci-fi a hororu z 80. let a UFO bylo třešničkou navrchu. Pro zkušené hráče bylo dokončení tohoto velikonočního vajíčka spíše o osvojení si přehnané zábavy, kterou Zombies mohou nabídnout, spíše než o starosti s hlubokými lore důsledky.

9. The Ghostly Piano in Der Eisendrache

V „Black Ops III“ mapa Zombies „Der Eisendrache“ zavede hráče do rakouského hradu plného temných tajemství, starověké technologie a rozlehlého příběhu zahrnujícího Aether. Ale jedno z nejjemnějších velikonočních vajíček skrytých v Der Eisendrache zahrnuje strašidelný klavír.

Hráči to zjistili tímpři interakci s určitými objekty na mapě slyšeli v jedné z zámeckých místností hrát strašidelnou klavírní melodii. I když se to ve srovnání s některými většími velikonočními vajíčky nemusí zdát významné, pro zkušené hráče jsou tyto malé, atmosférické doteky tím, co dělá Zombies tak pohlcující zážitek. Klavír hraje melancholickou melodii, která hráčům připomíná tragédii a tajemství, které prostupuje příběh Zombies.

CoD s oblíbeným režimem Zombies je Teddy

10. The Legend of Rorke: Invincibility v „Ghosts“ multiplayeru

Jeden z přetrvávajících mýtů v „Call of Duty: Ghosts“ zahrnuje Rorkeho, hlavního protivníka. Někteří hráči tvrdili, že během specifických zápasů pro více hráčů se Rorke objeví jako neporazitelný moloch, skoro jako by strašil na mapě. Ačkoli pro toto tvrzení nikdy neexistoval žádný konkrétní důkaz a vývojáři to ani nepotvrdili, ani nevyvrátili, fáma přetrvává.

Je možné, že tento mýtus vznikl kvůli chaosu zápasů pro více hráčů v kombinaci s přítomností Rorka v kampani. Nicméně legenda o údajné neporazitelnosti Rorke v multiplayeru se stala zábavným bodem pro rozhovory pro zkušené hráče, kteří si užívají myšlenku, že se v kompetitivní hře mstí nepoctivá umělá inteligence.

Série Call of Duty byla vždy o více než jen střílení nepřátel nebo zabírání cílů. Je o pohlcujících zážitcích, příbězích skrytých těsně pod povrchem a tajemstvích čekajících na ty, kteří chtějí prozkoumat i mimo hlavní cíle. Tato velikonoční vajíčka a mýty dodávají franšíze, která uchvátila miliony hráčů po celém světě, hloubku a charakter.

Ostřílení hráči vědí, že každá mapa, každá postava a každá kampaň skrývá překvapení, která jsou odhalena pouze těm, kteří se odváží sáhnout hlouběji. Od strašidelných setkání po tajemné plyšové medvídky, Call of Duty nabízí spoustu tajemství, díky kterým se fanoušci vracejí pro další – vždy přemýšlí, co by mohli objevit příště. Takže až budete příště načítat mapu v Zombies nebo se vydáte na zápas pro více hráčů, věnujte chvíli rozhledu. Nikdy nevíte, jaká tajemství můžete odhalit.